FAQ - Vanliga frågor

INNEHÅLL

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBS! Bakboxen och Bakboxen Junior läggs ned.

Vi är så, så innerligt ledsna över att behöva berätta att Bakboxen Junior läggs ned och novemberboxen blir vårt sista utskick. Observera att denna box (eller tidigare boxar) inte kommer att kunna skickas ut igen om den går i retur till oss.

Detta gäller för dig som är prenumerant och som betalar via Klarna faktura:

Förnyelse av Bakboxen Junior kommer inte att ske den 10/11. Din sista box blir novemberboxen med leverans i mitten av november. Om du valt faktura så skickas den ut i samband med leveransen av boxen.

Detta gäller för dig som är prenumerant och som förskottsbetalar via betalkort:

Din sista box blir novemberboxen, alla eventuella återstående boxar som du redan har betalt för kommer att återbetalas till dig per automatik under veckan.

Detta gäller för dig som har ett presentkort:

Mottagaren av presentkortet behöver använda det i vår webbutik asap. När vår butik upphör heltgår det inte längre att nyttja presentkortet. 

Nu har vi total utförsäljning av alla våra produkter i webshopen (gäller ej prenumerationer och alltså inte novemberboxen) och följande gäller vid köp under utförsäljningen som startar den 5 november och pågår som längst till den 16 december:

Observera att ingen bytesrätt, öppet köp, ångerrätt eller retur gäller på varor köpta under utförsäljningen. Ditt köp kan inte heller kombineras med andra erbjudanden och lojalitetspoäng. Leveranstid under utförsäljningen är ca. 3-5 dagar. Outlösta försändelser som går i retur till oss kan ej skickas ut igen och inte heller återbetalas. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Vi finns här för dig om du har några frågor och du når oss i vanlig ordning via [email protected] eller genom meddelande i våra sociala medier.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Premiärlådan!Vad innehåller Bakboxen Junior?

Juniorboxen är specialanpassad för barn upp till 15 år och innehåller smarriga recept som är enkla att följa, ingredienser förpackade i precis rätt mängd samt redskap som gör bakningen ännu roligare.

Som småbarnsföräldrar vet vi hur roligt det är att se barnens glädje och kreativitet i köket. Med Bakboxen Junior vill vi göra det enkelt för barnfamiljer att få fler såna här stunder tillsammans. Därför löser vi planering, inköp och paketering så att ni kan fokusera på det roliga - bakningen!

Jag har allergier, kan jag föranmäla detta för att anpassa min box?

Tyvärr har vi ej möjlighet att anpassa boxen efter individuella allergier. Dock så medföljer alltid information om ev. allergener som kan finnas med i respektive råvara, så dessa med enkelhet kan bytas ut.

Hur många bör man vara när det bakas med Bakboxen Junior?

Det är det bästa med Bakboxen Junior, man kan nämligen vara ensam såväl som i trevligt sällskap. Vi sätter därför ingen rekommendation även om vi håller med i det gamla talesättet: "Delad glädje, är dubbel glädje".

LEVERANS

Hur ofta skickas den ut?

En gång i månaden skickas Bakboxen Junior ut, i mitten av varje månad. 

Skickas den hem till mig?

Vi använder PostNord logistikpartner och du hämtar ut boxen hos ett utlämningsställe nära dig. Om du angett ditt mobilnummer kommer aviseringen på sms, annars via mail.

När levereras den?

Bakboxen Junior levereras i mitten av varje månad.

Jag har missat att hämta ut min box, vad gör jag nu?

Om din box skulle ligga kvar på utlämningsstället i mer än 14 dagar kommer den att returneras tillbaka till oss. Vill du ha din box utskickad igen kan du maila oss på [email protected] så hjälper vi dig att skicka ut den på nytt. Du står då för fraktkostnaden. Tänk på att om du inte kontaktar oss inom 60 dagar har vi inte möjlighet att skicka ut din box (se gärna våra Allmänna villkor om Outlöst boxleverans).

Jag beställde för flera veckor sedan men har inte fått någon box än. Har något blivit fel?

Bakboxen Junior levereras en gång per månad, vid samma tillfälle för alla mottagare. Om du har beställt efter den 9:e i månaden vad så är det sannolikt nästa månads box som blir din första. Kontakta gärna vår kundtjänst om du har fler frågor om just din leverans.

Ex: Du startar en Juniorprenumeration den 11/2 - din första box blir då marsboxen med leverans i mitten av mars. 

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 49 kronor/box för prenumeranter och 59 kronor om du handlar "Prova på" boxar eller produkter.

Jag vill byta adress, hur gör jag?

Kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig med det. 

BETALNING

Hur mycket kostar Bakboxen Junior?

Priser för Bakboxen Junior

  • Bakboxen Junior kostar 249 kronor plus frakt (49 kr) i månaden. Prenumerationen är en löpande månadsprenumeration som förnyas den 10:e i varje månad. 
  • OBS! Tidigare Juniorboxar med omgående leverans - som köps direkt i vår e-handel innebär inte någon prenumeration. Pris på Bakboxar Junior med omgående leverans: 249 kr + 59 kr i frakt

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 49 kronor/box. Vi skickar med PostNord vilket innebär att du hämtar ut din box på ett utlämningsställe nära dig.

Hur lång bindningstid är det?

Du kan när som helst välja att avsluta din prenumeration. Prenumerationen förnyas varje månad  den 10:e. Ev. ändringar i prenumerationen måste ske senast 5 dagar efter dessa datum. Har du frågor så maila gärna vår kundtjänst [email protected] 

När dras pengarna från mitt konto?

Om du beställer en prenumeration och betalar med kort dras pengarna vid registreringstillfället, därefter förnyas ordern den 10:e varje månad och pengarna dras från ditt konto så snart vi skickat ut boxen. Har du valt att betala din prenumeration med faktura så skickas en faktura när boxen är skickad, gäller både vid registreringstillfället och vid förnyelsen. För köp av redskap eller enstaka boxar med omgående leverans så dras pengarna/fakturan skickas, så snart vi skickat din vara. 

Jag får meddelande om att mitt kort inte godkänns, Varför?

Anledningen till detta kan vara flera saker, men det är endast din bank som kan veta säkert. Kontakta därför i första hand din bank för att utreda detta. Meddela dem att du ska göra återkommande betalningar via Klarna (som är vår betalningsleverantör).

Varför blev inte mitt köp godkännt av Klarna?

När du väljer betalsättet faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Skulle ditt köp inte bli godkänt och du vill ha mer information om detta måste du kontakta Klarnas kundservice för vidare support. 

Klarna: 08-120 120 10

Tänk på att om du väljer att betala med Klarna faktura är det viktigt att du använder de uppgifter (namn och adress) som du är folkbokförd på. 

BESTÄLLNING

Varför behöver jag inte fylla i adressen till mottagaren när jag ger bort en box som gåva?

När du ger bort en gåva så uppger du mottagarens namn och mailadress. Denna person kommer sedan få ett mail med en länk där denne själv fyller i leveransadress. När detta mail ska skickas bestämmer du själv via datumrutan. Dina egna adressuppgifter behövs för att skapa ett konto på bakboxen.se. Därför ber vi dig att fylla i dessa. Du kan också ange en annan leveransadress på en prenumeration som du startar och betalar - observera dock att du då måste avsluta prenuemrationen så snart det önskade antalet boxar är uppfyllt. 

Kan jag beställa Bakboxen Junior utomlands?

Nej tyvärr, vi skickar bara inom Sverige för närvarande.

Säljer ni endast prenumerationer? 

Om vi skulle få boxar över säljer vi dem i vår shop, vi kan dock inte garantera att det kommer att finnas kvar boxar efter prenumerationsutskicken. I shopen finns både Prova på boxar och Specialboxar i begränsat antal.

Jag har fått ett presentkort, hur gör jag för att handla med det?

Du skall skapa ett konto på www.bakboxen.se, välj om du vill starta en prenumeration eller om du vill köpa produkter eller Prova på boxar. Lägg in din presentkortskod i rabattkodsfältet.

Tänk på att vid en prenumeration kommer kostnaden att dras från din presentkortspott varje månad. Du måste själv aktivt avsluta ditt konto för att inte behöva betala för kommande boxar när den potten är slut.

Hur gör jag för att återaktivera en prenumeration som jag avslutat?

Observera att det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration. Logga in på ditt konto på www.bakboxen.se och starta istället en ny prenumeration.

ÖVRIGA FRÅGOR

Jag vill avsluta Bakboxen Junior, går det?

Ja, via "Mitt konto" - "mina ordrar" på hemsidan kan du ändra och uppdatera din prenumeration. 

Prenumerationen förnyas den 10:e i varje månad och gäller då nästkommande månads box. Du måste säga upp din prenumeration senast  den 9:e för att prenumerationen inte ska förnyas den 10:e.  

Exempel Bakboxen Junior: Du beställer januariboxen den 8/1, den 10/1 förnyas prenumerationen och innebär då februariboxen. Vill du inte mottaga den kommande boxen måste du meddela oss det senast den 15:e på [email protected] så tar vi bort den ordern.

Jag vill pausa Bakboxen Junior, går det?

Ja, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare. 

En vara saknas eller är trasig i min box, vad gör jag?

Om du stöter på dylika problem kan du maila [email protected] så hjälper vi dig.

Har jag ångerrätt på Bakboxen Junior?

Tyvärr har du som konsument ingen ångerrätt på Bakboxen Junior. Främst på grund av att den innehåller livsmedel med begränsad hållbarhet.

Kan jag dela mina bakverk med er?

Javisst! Vi vill gärna se era bakverk. Använd våra hashtaggs #bakboxen #bakboxenjunior #bakboxenjr och #allakanbaka.

Jobbar ni med influencers?

Ja det gör vi. Är du intresserad av att samarbeta med oss, maila gärna in information om dina sociala medier, statistik samt information om tidigare samarbeten till [email protected]